11 September 2012

MISI 15 K, 3.5 CGPA DAN 6 KG

Bismillahirrahmannirahim,

Assalamualaikum WBT,

Semua nombor dalam tajuk kat atas tu ada makna tersendiri. Semuanya adalah misi aku untuk separuh tahun ini. Apa yang aku faham tentang diri aku ni, setiap perkara yang perlu aku capai perlu aku catat dan war-warkan jika tak ia akan menjadi agenda sepi dalam hati aku ni.

Langkah pertama adalah menulis, dengan cara ni saja yang boleh untuk memujuk minda bawah sedarku untuk melakukan kerja-kerjanya. Selain tu minda atas sedarku juga cuba aku jalankan untuk mendapatkan cara-cara terbaik untuk mecapai misi nombor-nombor diatas.

15K

Dalam hidup yang penuh materialistik dan kebendaan sekarang, setiap kemahuan menjadi keperluan, jika tidak kita sendiri tidak akan dipandang termasuk sesuatu yang dituntut dalam agama dan kepercayaan, tetapi orang lebih mengatakan ;"harga barang naik", "harga minyak naik" , "kos hidup meningkat" dan macam-macam yang naik . Bak kata "duit bukan segalanya tetapi segalanya perlukan duit". Bukan aku biarkan diri aku hanyut tetapi ia bagai dah jadi satu agama dalam hati setiap manusia. Membuatkan aku juga menjadi mangsa. 

3.5 CGPA

Pelajaran jadi ukuran, sampaikan orang meletakkan harga hantaran perkahwinan dengan kelulusan. Tapi prinsip hidup aku, pelajaran dalam hidup yang lebih utama. Apa gunanya kelulusan jika budi bahasa dan nilai kemanusiaan tiada dalam jiwa. 

6 KG

Aku tak normal, itu jer yang aku boleh cakap. Sebabnya aku sendiri yang tak mau makan.

P/S : target 
Post a Comment