26 October 2010

Kadang-kadang diam itu menyakitkan

Salam wbt,

Orang kata diam itu bagus, ada orang kata diam itu ada emas yang belum digali dan ada orang kata diam-diam ubi berisi. Tapi bila diam menyakitkan macam mana? Itu lah yang aku tengah fikirkan sekarang.



Mungkin kesabaran aku sedang di uji. Aku tetap akan bersabar selama mana aku mampu, Allah saja yang tahu.
Aku doakan hatinya tenang, mungkin dia sedang menghadapi ujian lebih besar dari aku Wallualam. Tapi aku tetap berbaik sangka terhadapnya.

Prinsip hidup aku mudah "aku tak mahu senang atas penderitaan orang lain" dan aku harap orang lain berfikiran sama terhadap aku. Bak kata Ustaz Hasrizal "Hidup untuk memberi", InsyaAllah akan aku berikan segala yang aku mampu kepada sesiapa pun yang memerlukan, walaupun aku perlu sabar seratus tahun lagi InsyaAllah.

InsyaAllah Allah bersamaku...Amin...

No comments: