04 February 2013

2013 tahun menuntut ilmu

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum WBT

Semalam baru lepas hadiri seminar  Bebas hutang anjuran Aziz Ibrahim CFP. Seronok sebab dapat ilmu yang sangat berharga tentang perancangan kewangan. Bukan MLM!, bukan Perniagaan Online!, dan bukan juga jual produk pelangsingan, ia cuma semata-mata perancanga..perancangan dan perancangan. Lagi satu dapat berjumpa ramai orang, selama ni aku rasa aku je yang ada masalah, rupa-rupanya ramai diluar sana yang hadapi masalah yang sama. 

Mula-mula rasa serba salah nak datang sebab malu, lagi-lagi dalam hati ni ada suara-suara yang negatif bermain-main yang dah aku tak peduli. Tamat saja seminar perasaan tu rasa seronok pula, bukan sahaja dapat tambah ilmu malahan dapat kawan dan kenalan baru. Membuatkan aku mencari lagi seminar-seminar ilmu yang lain di internet.

16 Feb nanti ada 1 lagi seminar iaitu seminar Baitulmuslim yang dah pun daftar, dah dapat tiket pun. Mula-mula rasa macam takut, tapi lepas saja balik dari seminar semalam terus rasa tak sabar pula.

Tiket seminar 
Oleh aku nak jadikan tahun ni tahun menuntut ilmu peringkat diri sendiri.

P/S:  Bak kata Wardina Safiyah "Untuk berjaya didunia perlu ilmu, untuk berjaya diakhirat perlukan ilmu, untuk berjaya kedua-duanya perlukan banyak ilmu". Untuk dapatkan ilmu kita perlukan pengorbanan.
Post a Comment