31 January 2013

Seperti dijangka!

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum WBT


Bukan lagi perkara biasa jika kita duduk membaca tentang perkara yang berkaitan ilmu atau agama kita akan dipersenda. Lumrah akhir zaman, bila baca tentang sukan atau artis bukan setakat bertanya malah tambah berita lagi. 

Rindu aku dengan kawan-kawan seperjuangan semasa belajar dulu, sekarang tak ada lagi ajakan dari kawan pergi ke seminar ilmu atau ceramah. Nak harap diri sendiri memang payah. Kan bagus ada kawan yang bakar semangat. " Jom la ejan kita dengar seminar keluarga muslim ni, best bukan takat boleh tambah ilmu malah boleh praktikkan untuk masa akan datang.." bila nak dengar kata-kata tu dari seorang kawan. Sekadar kata-kata kecil dalam diri yang aku harapkan. 

Persendakan ramaila. "hohoho...kira pergi seminar ni nak jumpa la bakal isteri haha". gulp..hmmm..tergamam sekejap aku. "Down" Moral aku sebatu jauh ke dasar. Tiba-tiba niat baik nak ke seminar tu hilang, samar-samar.

Kuatkan diri kau ejan! mereka tak boleh ubah apa-apa pon dalam hidup engkau jika engkau sendiri tak mahu berubah, nak berubah perlukan ilmu dan ilmu perlukan sedikit pengorbanan. Tebalkan muka, jangan pedulikan kata-kata yang cuba nak rosakkan hasrat kau tu.



p/s : kuatkan diri, "bukan sebesar mana impian kita, tetapi sebesar mana kita itu impian itu"


2 comments:

mynameismyeda said...

ikut kta hati...jgn ikut kta org....perkara yg baik tk rugi pn klu kta sertai....

Srie Zulkeflie said...

Pedulikan kata org, yg bg pahala Allah SWT bkn manusia.