13 January 2009

OBJEKTIF AMERIKA MENYERANG IRAQ DAN RAHSIA DISEBALIKNYA


www.tranungkite.net
OBJEKTIF AMERIKA MENYERANG IRAQ DAN RAHSIA DISEBALIKNYA

Satu perkara yang tidak dapat disangkal oleh semua mengenai sebab-sebab usaha Amerika untuk menyerang Iraq, ialah bertujuan untuk mengubah kepimpinan kerajaan Iraq secara kekerasan dan mengalihkan sumber perbendaharaan negara yang sudah tentunya terdiri dari hasil buminya yang kaya dengan petroleum ke tangan Amerika dengan cara yang cukup licik sebagaimana yang mereka telah laksanakan di Afghanistan..Dengan apa sebab sekalipun seandainya Iraq tunduk kepada arahan suara dunia untuk membenarkan kemasukan semula penyelidik-penyelidik untuk memeriksa kekuatan persenjataannya,maka kempen peperangan Amerika dan sekutunya tetap akan diteruskan....

Dan sekalipun bertambahnya suara-suara bangkangan dari sekutu-sekutu Amerika terhadap serangan yang bakal dilancarkan ini, namun Amerika tetap tidak akan mengendahkannya melainkan suara yang akan membawa kepada perlaksaan perancangan serangan tersebut dan secara automatiknya akan mengubah suasana politik di kawasan Timur Tengah.

Mungkin langkah pertama Untuk mengubah suasana politik di Timur Tengah akan dilaksanakan step by step, dimulai dengan menuduh Iraq sebagai paksi kejahatan dan menyabitkan dengan tuduhan-tuduhan yang tidak berasas kemudian membuat pakatan-pakatan dengan negara-negara Eropah yang lain untuk menyerang Iraq..

Selepas Iraq,rentak yang sama juga mungkin akan digunakan oleh Amerika untuk menyerang negara-negara arab yang lain merangkumi Lubnan,Syria,Yemen,Mesir kemudiannya Iran demi menyempurnakan perancanaan mereka.

Satu persatu negara-negara Arab dan Islam akan diserang dan bakal menjadi hamba kepada Amerika..

Kita mesti meyakini bahawa tujuan kempen keganasan yang dilancarkan oleh amerika adalah bertujuan untuk menjaga keselamatan Negara Haram Israel kerana pada kacamata Amerika,negara-negara yag tersebut diatas adalah merupakan ancaman yang utama kepada Israel....

sebagaimana Iraq dengan peluru berpandu Scudnya ,Iran juga dikenali dengan kekuatan peluru berpandunya "Shihab 1" ,"Shihab 2","Shihab 3" , begitu juga Mesir yang boleh disenaraikan antara "Gergasi' dalam bidang ketenteraan di Timur Tengah...

Mesir mempunyai kekuatan beribu-ribu kereta kebal,jet-jet pejuang dan kelengkapan lain yang telah disembunyikan dibawah tanah.

Iran pula dijangka akan menjadi kuasa besar Nuklear menjelang tahun 2005 apabila projek meganya itu siap...

Iran telah membina Projek Nuklearnya itu dengan kerjasama Russia...

Dan antara perkara yang menakutkan Amerika lagi ialah jika sekiranya negara-negara Arab ini bersatu, maka mereka akan menjadi Kuasa Besar dunia yang baru...mereka mempunya sumber petroleum dan gas yang cukup banyak dan jika mereka berpakat melaksanakan sekatan petroleum dan gas terhadap Amerika dan sekutu-nya,maka dunia akan mengalami krisis ekonomi yang parah..

Disebabkan faktor-faktor tersebutlah negara-negara Arab ini amat digeruni oleh Israel ,Amerika dan sekutu-nya.

Maka Amerika dan sekutu-sekutunya perlu bertindak lebih awal sehingga perkara-perkara yang akan membawa kepada ancaman ekonomi,ketenteraan keatasnya akan dapat dihapuskan..

PERANG SALIB

Presiden Amerika George W. Bush pernah berkata , bahawa "Peperangan Salib Baru" sudah bermula...

Maka kesinambungan dari kenyataannya itulah,peperangan salib telah dilancarkan di Afghanistan dan ternyata mereka telah mendapat kemenangan yang cukup besar..

Kini dengan slogan yang sama peperangan salib fasa ke-2 hanya menunggu masa untuk dilancarkan walaupun ianya bertopengkan slogan "Memerangi Keganasan".

Barat telah banyak belajar tentang kekalahan mereka ditangan tentera Sultan Salahuddin AL-Ayyubi, iaitulah apabila ummat islam bersatu maka mereka akan menjadi kuasa yang cukup kuat....

Oleh kerana itulah Amerika dan sekutu-sekutunya mesti bertindak lebih awal dengan taktik pecah dan perintah sebeum negara-negara Arab ini bersatu...

OBJEKTIF SERANGAN

Setelah tamatnya peperangan salib yang di ketuai oleh Napoleon Bonaparte ,Barat telah melaksanakan pelbagai perancangan selain ketenteran untuk melemahkan ummat islam,lebih-lebih lagi muda-mudi islam kerana mereka tahu bahawa ummat islam tidak akan dapat dikalahkan dengan cara ketenteraan,maka mereka mencuba pula cara yang lain untuk menghapuskan ummat Muhammad ini..

Terdapat dalil didalam kitab Bible yang dikenali sebagai "Perjanjian Lama" yang menyeru kepada golongan Kristian agar membinasakan ummat-ummat yang selain dari mereka kerana menganggap ummat yang lain adalah merupakan ummat yang hina....

Marilah kita sama-sama merenungi perkataan Bible dibawah ini....

(Di dalam Perjanjian Lama):

"Mereka menumpas dengan mata pedang segala sesuatu yang di dalam kota itu, baik laki-laki maupun perempuan, baik tua maupun muda, sampai kepada lembu, domba, dan keledai" (Yosua 6:21)

"Tetapi dari kota-kota bangsa-bangsa itu yang diberikan Tuhan Allahmu, kepadamu menjadi milik pusakamu, janganlah kau biarkan hidup apapun yang bernafas" (Ulangan 20:16)

"Siapa yang menghujat nama Tuhan, pastilah ia dihukum mati dan dilontario dengan batu oleh seluruh jamaah itu. Baik yang asing maupun orang Israel asli, bila ia menghujat nama Tuhan , haruslah dihukum mati" (Imamat 24:16)

Firman Tuhan untuk meyembelih kaum Amalek:

"Jadi pergilah sekarang, kalahkanlah orang Amalek, tumpaslah segala yang ada padanya, dan janganlah ada belas kasihan padanya. Bunuhlah semuanya, laki-laki maupun perempuan, kanak-kanak maupun anak-anak yang menyusu, lembu maupun domba, unta maupun keledai" (Samuel 15:3)

(Di dalam Perjanjian Baru): 'Isa Almasih (yang didakwa oleh orang Kristian sebagai Allah) dilaporkan berkata seperti berikut:

"Jangan kamu menyangka bahwa aku datang untuk membawa damai di atas bumi; aku datang bukan untuk membawa damai melainkan pedang" (Matius 10:34)

"Aku datang untuk melemparkan api ke bumi dan betapakah aku harapkan, api itu telah menyala!" (Lukas 12:49)

"Kamu menyangka, bahwa aku datang untuk membawa damai di atas bumi? Bukan, kataku kepadamu, bukan damai, melainkan pertentangan" (Lukas 2:51)

Akan tetapi semua seteruku ini, yang tidak suka Aku menjadi rajanya, bawalah mereka kemari dan bunuhlah mereka di depan mataku" (Lukas 92:27)

"Dan campakkanlah hamba yang tidak berguna itu ke dalam kegelapan yang paling gelap. Di sanalah akan terdapat ratap dan kertak gigi" (Matius 15:30)

Ayat-ayat inilah yang mampu mendorong Amerika dan sekutu-sekutunya di seluruh dunia untuk menyerang Iraq dan negara Arab yang lain serta menebarkan kekerasan di muka bumi. Penyembelihan 200 ribu Muslim Bosnia, puluhan ribu Muslim Kosovo, ribuan Muslim di Chechnya, ribuan Muslim di Ambon, Halmahera dan sebagainya merupakan hakikat ajaran keganasan yang termaktub di dalam Alkitab.

PENUTUP

Oleh kerana kita mengaku diri sebagai ummat Islam,maka marilah kita bersatu didalam satu kumpulan atau jemaah dan sama-sama menetapkan tapak-tapak kaki kita untu berdepan dengan 1001 dugaan yang datang untuk menghancurkan agama Allah dan Ummat Islam sejagat..

sama-samalah kita membantu sahabat-sahabat kita walau dimana berada dan berdoa untuk mereka agar mendapat kemenangan dan agar Islam dapat dipasakkan kembali dimuka bumi,semoga Khilafah islam yang dulu akan kembali menerangi dunia..

wassalam....






petikan artikel dari
Post a Comment