28 December 2011

Dah Dekat...

Assalamualaikum WBT,

     Hari ni dalam sejarah aku bangun awal, tak tau kenapa, biasanya memang masa kecederaan Solat Subuh aku  bangun. Hari senang pulak nak bangun, hihihi...Aku rasa mungkin sebab malam tadi layan karok dengan Shai dan Iznor, boleh pulak aku layan lagu Setanggi Syurga oleh In-Team. Dulu masa zaman poli memang aku layan nasyid jer. Bila nyanyi semalam tersentuh pulak dengan lirik lagu ni. Mungkin sebab terkenangkan kenangan masa kat poli dulu, tapi mengenangkan tentang diri aku sendiri ler...asyik sibuk je mencari cinta, tak sedar yang Allah selalu bagi cintaNya pada aku. Kesempatan menaip ni pon tanda cintaNya yang aku tak sedar, yela pagi-pagi boleh bangun dan bernafas lagi kan. Fitrah manusia, yang sentiasa ingin dicinta oleh insan lain, kadang-kadang feeling jugak tengok orang bawak budak.

Impian semua orang

    Tapi aku rasa dah tak jauh dah nak kearah tu, Insyaallah. Buat apa nak kecewa, Allah dah tentukan jodoh kita siap-siap sebenarnya tinggal nak di temukan jer. Usaha pon kene juga, takat ni adalah 2-3 cubaan yang gagal. Tapi puas hati, sebab pengalaman berharga aku timba, apa rasa jumpa mak bapak orang, apa rasa orang reject dengan bagi alasan macam-macam, apa rasa bila aku reject orang, pastu orang tu kahwin dan bahagia hihi...jodoh beliau.

Layanlah yea lagu Setanggi Syurga oleh InTeam :

Percaya kata janjiMu 
Kerna ku yakin apa di genggamMu 
Keharuman setanggi syurga 
Bukan kilauan sebilah belati 

Tersiksa jiwa merindu 
Bagai terkurung dibasah tengkujuh 
Kewangian aroma bunga 
Tak menggugah keteguhan iman 

Cinta tak pernah terbunggar dan terlebur 
Pada redup renung mata yang menipu 
Tuntas ku mendaki 
Puncak cinta teragung 

Izinkan aku melafazkan kata 
Bicara hati yang mudah diterjemah 
Betapa aku gerun pada teduh untuk bernaung 
(Kerna awan itu rapuh) 

Bahagia buat mereka 
Yang bertemu cinta yang teragung 
Yang membawa ke syurga hakiki dan abadi 

Dendam tak marak menyala dan membakar 
Oleh putih salju yang berguguran 
Kerna dosa itu 
Lebih hitam dan kelam 

Ku anyam rindu menjadi hamparan 
Kerna ku pasti adanya pertemuan 
Di sana nanti bukti cinta suci dilafazkan 
Tak bertemu pengucapan 

Percaya kata janjiMu 
Kerna ku yakin apa di genggamMu 
Keharuman setanggi syurga 
Bukan kilauan sebilah belati 




Kisah aku ni dah macam cerita ketika cinta bertasbih la pulak..hihi

Post a Comment