29 December 2012

Azam 2013

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum WBT


Azam 2013 dah aku tampal di dinding biliku..

Semalam selesai baca Yassin di surau depan rumah aku, kami yang tak sampai 15 orang jemaah pon melunjurkan kaki sambil berborak-borak bertanya khabar semasa jiran Desa Damai Sg. Merab ni. Sementara menanti waktu Isyak yang tinggal lagi 5 minit untuk masuk. Aku dengan seorang pakcik ni berborak tentang latar belakang sesama kami, sambil-sambil bertanya tentang rumah yang aku duduk sekarang.

Dalam perbualan kami tetiba pakcik tu tanya "Isteri kerja kat mana?"... aku pun sengih...sambil jawab "Saya belum kahwin lagi pakcik.."

Lepas Isyak aku pun balik melangkah ke rumah yang tak sampai 40 tapak ke rumah...sambil dalam hati terdetik "aku ni nampak macam orang dah kahwin ke?"....."bukan nampak lagi patutnya anak dah 4 tahun dah macam Ady.."...aku jawab sendiri dalam hati, sambil sengih.. "siapalah orang tu kan? tuhan saja tahu.." 

P/S: oleh yang demikian salah satu azam tahun 2013 adalah kahwin...titik...
Post a Comment