30 May 2012

Kakak Kawen, Aku Bila?

Bismillahirrahmanirahim

Assalamualaikum WBT,

Alhamdulillah pada 26 Mei lepas kakakku selamat diijab kabulkan, setelah mengharungi waktu sukar 2 kali putus tunang akhirnya Allah makbulkan jua doa beliau. 



Tapi yang peliknya aku dengan abang aku dah macam artis asyik ditanya soalan cepumas, korang tau lah apa soalan tu kan. mungkin sebab semua adik-beradik perempuan aku dah selamat berkahwin dan seorang bertunang.



Mungkin belum sampai jodoh kot, sesungguhnya sabar tu lah cabaran paling sukar nak kita harungi. Ikutkan hati semua orang nak berkahwin kan. Tapi apa kan daya kita hanya merancang dan dah tentu Allah yang menentukan jodoh.

Kadang-kadang ada ketika apa yang kita suka tak selalu kita dapat dan ada ketika perkara yang kita tak mahu selalu jer menjelma, itu lah perancangan Allah. Dia mungkin nak kita lebih bersedia ketika tiba waktunya, agar tanggungjawab tu mampu kita pikul.

Sampaikan ada pakcik tu siap offer kat abang aku anak sedara dia lagi depan-depan aku pulak tu, aku tak nak pulak di offer nyer..huhuhu..

Apa-apa pun hidup mesti terus, tapi kadang-kadang geram jer tengok orang dukung anak sendiri.

P/S: kadang-kadang pelik la dengan orang perempuan zaman sekarang ni, lelaki ramai kot..entah apa ditunggunyer....nak tunggu dato' masuk meminang ler tue


Post a Comment