29 March 2012

ADA AKU KESAH = I DON'T GIVE A DAMN

Assalamualaikum WBT,

Saja nak kongsi ayat ni :



“People don’t care how much you know until they 


know how much you care! 


Orang tak peduli sebanyak mana kita tahu, 


sehinggalah mereka tahu sejauh mana kita peduli”



Orang tak peduli apa yang kita ada, samada duit, harga, ilmu setinggi langit, alim atau baik mana pon kita..selalunya orang sekarang cakap "ada aku kesah". Tapi orang akan mula kesah bila kita tanya kabar, kalau dia baru sambut hari lahir, kita ucapkan atau bila baru dapat anak kita ucap tahniah, bila ada ahli keluarga yang baru meninggal kita ucap takziah...banyak lagi lah kalau nak cerita...

ayat femes orang putih dorang cakap "i don't give a damn!!"...

P/S: so jangan pandai kutuk orang selalu, cermin lah diri selalu...kalau tengok cermin tak nampak...amek cermin hempuk jer kat kepala bagi pecah.
Post a Comment