16 January 2011

Senang ramai-ramai, susah sorang-sorang

Assalamualaikum,

Itulah lumrah dunia sekarang ni, bila kita senang ada sahaja kawan-kawan yang datang. Bila susah entah kemana pergi semuanya. Bila memerlukan kita bukan main pujuk, ini bagus lah itu bagus lah. Siap ada pelan kecemasan lah. Hai.....dunia-dunia...bila sekarang kita tanya kita pula  yang disalahkan.

Mesti semua orang tak faham apa yang aku bebelkan ni. Tapi tu la tentang seorang kawan ni. Dulu nak ajak kita berniaga bukan main pandai berceramah, siap agama pun digunakan untuk pujuk kita, tapi bila gagal kita pula yang disalahkan, bak kata pepatah "Tak pandai menari, lantai pula yang di salahkan".

Atau aku ke? yang mudah di perdaya. Tapi dilihat dari perwatakkan mungkin semua orang akan terpedaya.

Orang menipu macam cara sekarang, termasuk dengan watak seperti ni



P/s : gambar sebenar orang menipu aku
Post a Comment